Az autizmusról
2014.1 Dr. Altorjai Péter autizmus

Az autizmus fogalmát Dr. Eugen Bleuler, svájci pszichiáter vezette be 1911-ben, akkor még a skizofrénia kísérőjelenségének tartott kontaktus-elhárítást, súlyos beilleszkedési zavart jelölve meg így. Maga az elnevezés a túlzott mértékű önmagába fordulásra utalva, a görög ’autos’, azaz önmaga szóból származik. Később amerikai, osztrák, sőt magyar gyermekorvosok illetve pszichiáterek is lejegyezték társaiktól elkülönülő, a környezettel kapcsolatot nem tartó, arról figyelmet látszólag nem vevő gyermekek eseteit. Az autisták a gyakran együtt jelentkező értelmi színvonal, illetve egyéb képességek érintettségétől, fogyatékosság meglététől mind súlyos, halmozott állapotúak, mind valamilyen mértékben kompenzált, akár mindössze minimális támogatásra szoruló betegek.

Hallásszűrés megszületéstől kisgyermekkorig
2015.1 Dr. Pátri László hallásszűrés

A babák már a méhen belül hallanak, és a hallásuk a születésig egyre fejlődik. A hallás vizsgálata már egészen pici korban nagyon fontos, hiszen a későn felismert hallásvesztés hatással van a gyermek beszédfejlődésére, kommunikációjára, később a tanulási képességeire és iskolai teljesítményére is.

Hogyan előzzük meg a betegségek terjedését a gyermekközösségekben?
2014.1 Dr. Pátri László bölcsőde, iskola, megelőzés, óvoda

Ma, amikor sok szülő a a munkahelyen tölti el ideje jelentős részét, a gyermekek egészsége mellett ezért is fontos kérdés, hogyan előzhetjük meg a közösségi megbetegedéseket.